Які можливі форми організації бухобліку на підприємстві

Мінсоцполітики нагадало, що для ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає форми його організації, такі як:

  • уведення в штат підприємства посади бухгалтера чи створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;

  • користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без утворення юридичної особи;

  • ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією чи аудиторською фірмою;

  • самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Однак така форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, і в бюджетних установах.
    До того ж варіант організації бухгалтерського обліку, за яким його ведення та складання фінансової звітності здійснюються безпосередньо власником або керівником підприємства під час уведення в штат підприємства посади бухгалтера, Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-XIV не передбачений. Тому підприємству необхідно обрати одну з наведених вище форм.




Лист Мінсоцполітики від 28.03.2013 р. № 31-08410-07/23-1343/1310

За матеріалами сайтів газети «Про приватних підприємців та єдиний податок» ( http://spd-info.com.ua/news/view/1606 ) та бухгалтерського сервісу «Інтерактивна бухгалтерія» ( http://www.interbuh.com.ua )
Огигинал новости «Які можливі форми організації бухобліку на підприємстві